onsdag 28 augusti 2013

Notting Hill Caribbean Festival 2



Det här var helt galet, hade läst om att karnevalen fanns men där var det stopp.
Lämnade hotellet på söndag morgon, inställd på en promenad mot Notting Hill.
Framme vid Notting Hill höll polisen på att spärra av området och folk började strömma dit.
Jag följde skyltarna som pekade mot karnevalen, det blev mer och mer folk. Musiken blev högre och högre, dom stod och grillade överallt så hela området var täckt av rök.

Det började komma poliser i hundratal, jag fattade inget

Sen satt allt igång, det är det konstigaste och häftigaste jag varit med om. Alla var helt galna och jätteglada. Hur stort område det var karneval på har jag inte en aning om, men jag tror jag var där i 8 timmar. När det var som värst var det så mycket folk att det knappt gick att gå.

Har du möjlighet så besök denna karnevalen, tydligen Europas största, hörde på nyheterna på måndag morgon att det varit över 1 miljon besökare på söndagen.....wow






This was crazy, had read about the carnival was but where it was stopped.
Left the hotel on Sunday morning, set out for a walk to Notting Hill.
Arriving at Notting Hill police held on to cordon off the area and people began to flock there.
I followed the signs that pointed to the carnival, it became more and more people. The music got louder and louder, they stood and grilled everywhere so the whole area was covered in smoke.

It began to police the hundreds, I took no

Then put it all started, it's the weirdest and coolest thing I've experienced. Everyone was completely mad and very happy. How large area it was carnival on, I have no idea, but I think I was there for 8 hours. When it was at its worst, it was so many people that it could barely walk.

Are you able to visit this carnival, apparently Europe's largest, heard the news on Monday morning that there have been over 1 million visitors on Sunday ..... wow
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar